Verzuimstopt zoekt verzuim specialist (casemanager) die weet hoe je mensen beweegt
12-04-2017
Re-integratiecoach, Register Case- en Caremanager, Casemanager Regie op Verzuim.
De vacature is ingevuld, bedankt voor je interesse.
Allemaal benamingen die passen bij jou als uitstekend opgeleide zelfstandig casemanager die onze relaties begeleidt in alle complexe wetgevingen op het gebied van de Sociale Zekerheid. Dat betekent dat je medewerkers begeleidt vanaf de eerste ziekmelding, maar ook maak je complexe dossiers waterdicht, bereken je de kosten en de baten van interventies en ga je het gevecht aan met UWV en/of Belastingdienst in bezwaarzaken en herzieningsverzoeken.
Dat zijn slechts een paar taken die je uitvoert.
Door jou kan de werkgever met een gerust hart zich concentreren op zijn eigen bedrijfstaken en weet hij dat jij hem altijd het beste advies en ondersteuning geeft betreft het verzuimbeleid, preventie en vitaliteit, subsidies en al het andere wat de Sociale Zekerheid betreft.
Jij bent dé verzuim specialist en wij hebben de beste baan voor jou.
Dit is hoe jij jezelf ziet als casemanager
Als je jezelf zou omschrijven dan zou dat als volgt zijn:
- Groot verantwoordelijkheidsgevoel
- Kennisspons: je wil je steeds verder ontwikkelen en meer weten
- Zelfstandig
- Organisatorisch sterk
- Empathisch vermogen en het hart op de juiste plek
- Kan tegen een stootje/stressbestendig
- Doorzetter
Wat doe je allemaal als casemanager bij Verzuimstopt?
Als casemanager ben je adviseur en sparringpartner voor werkgevers en hun werknemers op het gebied van preventie en verzuimbegeleiding.
Je werkzaamheden zijn heel divers en je bent zelf verantwoordelijk voor de uitvoering.
De casemanager is onder andere verantwoordelijk voor:
- Een actieve sturende rol in samenwerking met de werknemer, werkgever, bedrijfsarts en interventiepartijen om de verzuimduur van een werknemer waar mogelijk te bekorten en zorgen voor een duurzame terugkeer van de werknemer in het arbeidsproces.
- Het adviseren in- en opbouwen van verzuimdossiers conform Wet Verbetering Poortwachter.
- Het volgen van verzuim kern- en stuurgetallen en daarmee het signaleren van probleemsituaties bij werkgevers en deze bespreekbaar maken.
- Het optimaliseren van de kosten en baten rond de sociale zekerheid.
- Een actieve bijdrage op het gebied van health management met als doel duurzame inzetbaarheid van de werknemers.
Een uitgebreide functieprofiel kun je opvragen bij onze supervisor Kim Jansen.
Je nieuwe collega:
Omdat we met een klein team werken en je als casemanager alles regelt voor je relaties, zijn je taken heel divers. Seminars organiseren, voorlichting geven, frequentverzuim gesprekken verzorgen, hoorzittingen bijwonen. Het hoort er allemaal bij. Gelukkig kun je altijd rekenen op je collega´s.
Opleiding en kennis
Wat wij minimaal verwachten:
- Afgeronde opleiding op HBO niveau in de richting P&O, P&A, HRM (Dit is een harde eis);
- afgeronde CROV of RCCM opleiding of je bent bereidt deze te volgen (is een pré);
- minimaal 1 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
- je blijft zelfstandig op de hoogte van recente ontwikkelingen in het vakgebied;
- je wilt jezelf en je professionele vaardigheden blijven ontwikkelen.
Wat je van Verzuimstopt kan verwachten
Verzuimstopt adviseert en begeleidt al bijna 15 jaar werkgevers en werknemers bij (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid en bij dreigende uitval. Daarnaast richten wij ons actief op preventie en duurzame inzetbaarheid.
Meer over onze visie lees je hier.
Wij zijn een gedreven, betrokken team van vakmensen met brede ervaring in het vakgebied.
Verzuimstopt is gevestigd in Deventer en sinds 2011 een dochteronderneming van Merces Custodio.
Je nieuwe collega:
Ik ben begonnen bij Verzuimstopt als teamassistent, maar mijn kracht ligt in het begeleiden van werknemers. Mijn leidinggevende zag mijn potentieel en ik kon een passende opleiding volgen. Nu ben ik Re-integratie Coach en begeleidt medewerkers in 2de spoortrajecten. Verzuimstopt weet het beste uit zijn medewerkers te halen.
Wat ons uniek maakt:
- Bij ons kun je met de directeur om tafel.
- Persoonlijk aandacht, zowel voor je relaties als voor elkaar is voor ons zelfsprekend.
- Hoog kennis niveau.
- Eigen deskundige zoals arbeidsdeskundige en Healthmanager in dienst.
- Uitgebreid dienstverleningspakket.
- Marktconform salaris (en dan een beetje meer).
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een royale pensioenregeling en extra vakantie dagen.
Persoonlijke ontwikkeling
Wij vinden persoonlijke ontwikkeling een must.
Daarom investeren wij in onze medewerkers en bieden verschillende doorgroeimogelijkheden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld doorgroeien naar Register Case en Caremanager, Arbeidsdeskundige, of Healthcoach.
Rotsvast en prettig team
Ook al heb je je eigen caseload en ben je verantwoordelijk voor je eigen klanten, je collega’s zijn er voor je als je het nodig hebt.
Natuurlijk kun je even sparren over dàt moeilijke dossier of kun je gebruikmaken van de expertise van je collega’s.
Wanneer kan je bij Verzuimstopt beginnen?
Je kan meteen beginnen of uiterlijk voor 1 juni 2017.
Daarbij stellen wij wel de volgende voorwaarden:
- Mocht je geen opleiding CROV of RCCM hebben afgerond dan ben je bereidt deze zo snel mogelijk te starten.
- De functie is voor minimaal 24 uur tot maximaal 40 uur per week.
- Wil je parttime werken dan krijg je vaste dagen. Deze zijn in overleg.
- Werktijden zijn: 8:30 tot 17:00 uur.
- Je werkt vanuit het kantoor te Deventer of bij je klanten op locatie.
- Thuiswerken is in overleg mogelijk.
Je nieuwe leidinggevende:
Mocht je vragen hebben of wil je meer weten, dan mag je altijd contact met mij opnemen.
Interesse of heb je vragen?
Mail je ons je CV!
Kim Jansen, Supervisor is je aanspreekpunt.
Je kunt haar bereiken op maandag t/m donderdag op telefoonnummer: 0570-820320 of per mail op info@verzuimstopt.nl.
Ook kun je bij haar een uitgebreide functieprofiel opvragen.
Je mag ook gewoon bellen en je “aanstaande collega” vragen hoe zij werken bij Verzuimstopt ervaren.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.